Rejestracja zgonu
Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1681).
Rejestracja zgonu następuje w Urzędzie Stanu Cywilnego miejsca zgonu.
Urząd Stanu Cywilnego we Władysławowie rejestruje zgony, które miały miejsce na terenie administracyjnym Gminy Władysławowo.
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta zgonu wydana przez placówkę medyczną.
2. Do wglądu:
• dokument tożsamości osoby zmarłej
• dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
• dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
II. OPŁATY:
Brak
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego, pokój 201-202
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
VI. UWAGI:
Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie do 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu, a jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin od zgonu. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej:
- współmałżonek;
- zstępni;
- wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu. Otrzymanie kolejnych odpisów - na odrębny wniosek.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Anna Kolp Data wytworzenia:
19 sty 2021
Osoba dodająca informacje
Anna Kolp Data publikacji:
19 sty 2021, godz. 10:43
Osoba aktualizująca informacje
Anna Kolp Data aktualizacji:
27 paź 2022, godz. 11:44